In 2023 zal het nieuwe Nationaal Holocaustmuseum (NHM) zijn deuren openen voor publiek. Voor het NHM heb ik samen met mijn team een activatie ontworpen binnen de voormalige hervormde kweekschool. De activatie moest educatief, digitaal en interactief zijn en niet voor een opstopping zorgen. De volledige uitwerking kost maximaal 10 tot 20 duizend euro. Wij hebben ons gefocust op het thema Westerbork en de bijbehorende/sectie locatie in het museum. In dit project staat het vele onderzoek centraal.
Stories of Westerbork (SoW) geeft context over de in scène gezette Westerborkfilm door contrasten te schetsen met betrouwbare bronnen en persoonlijke verhalen met als doel het bijdragen aan mediawijsheid.
Ons concept combineert de plattegrond van Westerbork, persoonlijke verhalen uit Westerbork en de Westerborkfilm. De onderdelen zijn geplaatst op een interactieve tafel en de film wordt daarbij weergegeven in de riviertekst op het misdadenbehang.
Met de activatie brengen we citaten uit het dagboek in contrast met een fragment uit de film. De context rondom de film wordt zo duidelijk gemaakt. Op de kaart zal hierbij de locatie van het beeld worden weergegeven in het kamp.
De gebruiker staat bij de activatie aan het roer. Er wordt door de gebruiker op de interactieve kaart een locatie gekozen. Hierbij zal op de interactieve tafel een citaat verschijnen en extra informatie over de auteur. Het bijbehorende filmbeeld wordt naar de riviertekst op de muur verplaatst en daar weergegeven.
Dit proces is meermaals te doorlopen. Als de gebruiker klaar is met de activatie heeft hij/zij de mogelijkheid om de activatie per mail naar huis te sturen en daar verder te bekijken.
Een website voor zowel mobiel als desktop rondom het verkrijgen van assistentie op de luchthaven. Hiervoor heb ik twee API’s als uitgangspunt genomen voor het design.
De ISGA is een gids speciaal ontwikkelt voor buitenlandse studenten op de Hogeschool van Amsterdam. Deze heb ik aangevuld met een mobiele versie door insights uit interviews om te zetten in waardevolle content en een passend design.
Een app volledig ontworpen rondom informatiearchitectuur. Alles draait om het huren en verhuren van (non-)foodtrucks voor op bijvoorbeeld een festival.